حمایت از اهالی رسانه باید از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد پیگیری شود


[ شناسه خبر: 786 ] [ منتشرشده درتاریخ : ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۳ ] دسته:
حمایت از اهالی فرهنگ و رسانه باید از طریق وزارت پیگیری شود

رضایی گفت: یک موضوع که در وزارت باید حل شود حمایت از اهالی رسانه و خبرنگاران است که در استان خراسان جنوبی و استان های محروم این موضوع مشاهده شده و نیاز است یک لایحه جامع آماده و به مجلس ارسال شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی بسیج:سجاد رضایی مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر با مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با گلایه از تاخیر در انتصاب مدیریت ارشد فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: البته با انتصاب شایسته ای که صورت پذیرفت در واقع این تلخی تبدیل به شیرینی شد که جای قدردانی دارد .

به گفته رضایی، مهم ترین موضوع این است که امیدواریم اهالی فرهنگ و هنر و رسانه تقویت و توانمندسازی جدی شوند .

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تاکید کرد: یک موضوع که در وزارت باید حل شود حمایت از اهالی رسانه و خبرنگاران است که در استان خراسان جنوبی و استان های محروم این موضوع مشاهده شده و نیاز است یک لایحه جامع آماده و به مجلس ارسال شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی صندوقی که برای خبرنگاران استفاده می شود صندوق هنر است و در واقع در حوزه خبر و رسانه هم یک صندوق و بیمه مشخصی نداریم یک مدتی یک طرحی اجرا می شد که آن خوب بود یک سامانه اختصاصی که خبرنگاران را در کل استان ها شناسایی و میزان تولید خبر و میزان فعالیتشان را داشته باشد و بر اساس آن خدمات ارائه کند نیاز اداریم و بر اساس آن بیمه ویژه خبرنگاران داشته باشیم این اتفاق باید بیفتد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت : در شرایط فعلی خبرنگارانی که در سطح های مختلف کار می کنند در قالب حق الزحمه ای است و بخشی از خدمات اختصاصی که باید روی موضوعات مختلف انجام شود برای این ها اختصاص پیدا کند در سال های اخیر مسکن خبرنگاران و مسائل و موضوعات مختلف خبرنگاران را دیدیم و شنیدیم اما آن اتفاقی که باید برای این قشر رخ نداده است.

مسئول سازمان فضای مجاری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: نکته بعدی همان طور که می دانید پیشگیری مهم تر از درمان است اگر در حوزه آسیب های اجتماعی و آسیب زدایی فرهنگی و اجتماعی بودجه های کلان گذاشته شده است به نظرم در حوزه پیشگیری هم یک سری اقدامات اساسی باید در دستور کار وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.

به گفته وی یکی از موضوعات جدی در این بخش فضای مجازی است که یک بستر بسیار عظیم فرهنگ ساز شده‌است حوزه سواد رسانه ای است که باید وزارت ورود جدی داشته باشد و یک نهضت سواد رسانه ای ایجاد کنیم .

وی تاکید کرد: شاخصه های حوزه سواد رسانه ای در عامه جامعه متاسفانه در برخی از حوزه ها پایین است و نیاز به این داریم که در این بخش ورود جدی شود و این اتفاق بیفتد.

به گفته رضایی نکته بعدی در مناطق مرزی به خصوص خراسان جنوبی که هم مرز با افغانستان است می توانیم خیلی از این بسترهای فرهنگی را برای اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی و یا همان چیزی که مد نظر امام راحل بود را فعال کنیم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به این نکته هم اشاره کرد حوزه چاپ و نشر در استان حوزه قوی است و می توان در واقع در بحث صادرات حوزه محصولات فرهنگی در چاپ و نشر حتی به کشورهای افغانستان و سایر کشورها فعال بود و در موضوع فضای مجازی از این ظرفیت استفاده کرد نیازمند یک همراهی و سرمایه گذاری در این بخش هستیم که این اتفاق را در این ظرفیت انجام دهیم .