دوره‌های توانمندسازی بسیجیان در سامانه‌های آموزش آنلاین برگزار می‌شود


[ شناسه خبر: 531 ] [ منتشرشده درتاریخ : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵ ] دسته:

 

 

به گزارش سازمان فضای مجازی بسیج، مرتضی امیری؛ مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قزوین گفت: تفاهم نامه ای با معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان در راستای آموزش سواد فضای مجازی و مباحث دینی و تربیتی بسیج  امضا شد تا در بستر فضای مجازی برای توانمندسازی بیشتر بسیجیان اقدام شود.

 

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه دوره‌های توانمندسازی بسیجیان که همه ساله بصورت حضوری برگزار می‌شد، امسال با توجه به شرایط موجود و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، دوره‌های مهارتی و تربیتی بسیج در بستر سامانه‌های آموزش آنلاین سازمان فضای مجازی بسیج، بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام شیرمحمدی مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: یکی از اهداف مهم سازمان بسیج مستضعفین در سال۹۹ اصلاح و تکمیل نظام تعلیم و تربیت بسیج با تمرکز بر مبانی فکری مقام معظم رهبری، دست‌یابی به محتواهای متقن و کاربردی در این زمینه است.

 

وی افزود: از آنجا که یکی از الزامات اساسی، توانمندسازی ارکان و افراد موثر و مسئول در امر تعلیم و تربیت بسیجیان است؛ لذا سازمان بسیج در نظر دارد تا سلسله مباحثی را با رویکرد جدید محتوایی به منظور ارتقاء سطح دانش و مهارت تربیتی بسیجیان طراحی و در قالب دوره‌های توانمندسازی ارائه کند.

 

مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان قزوین تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود کرونایی و اهمیت رعایت دستورالعمل‌ها بهداشتی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی با کمک سازمان فضای مجازی بسیج استان قزوین به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه دوره توانمندسازی ارکان تربیتی و مدیریتی بسیج در فضای مجازی انجام می‌شود که در این راستا آموزش احکام معرفتی، تربیتی، بصیرتی و مهارتی در این دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده است.

 

 

شیرمحمدی بیان کرد: در این جلسه بر روی نکات مهمی به تفاهم رسیده و تاکید شد تا بتوانیم با همکاری این سازمان، دوره‌های آموزشی موثری در فضای مجازی برگزار کنیم.

 

وی عنوان کرد: زمان ثبت نام در این دوره‌های آموزشی از تاریخ چهارم تا نوزدهم دی ماه تعیین شده و شروع این کلاس‌های آموزشی نیز از اول بهمن ماه تا بیستم اسفند ماه سال جاری در بستر فضای مجازی است.

 

در ادامه مرتضی امیری اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان بسیج مستضعفین در سال ۹۹ پیرامون توانمندسازی بسیجیان در عرصه‌های تربیتی، امروز توافق نامه‌ای فی‌مابین سازمان فضای مجازی بسیج استان قزوین و معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان قزوین انجام گرفت.

 

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه دوره‌های توانمندسازی بسیجیان که همه ساله بصورت حضوری برگزار می‌شد، امسال با توجه به شرایط موجود و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، دوره‌های مهارتی و تربیتی بسیج در بستر سامانه‌های آموزش آنلاین سازمان فضای مجازی بسیج، بصورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

 

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قزوین تصریح کرد: سازمان فضای مجازی بسیج با تمام امکانات پشتیبانی فنی و اجرایی را در بستر سامانه‌های نسرا و بصیر، آموزش آنلاین را بصورت نامحدود انجام خواهد داد و از این حیث هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

 

وی یادآور شد: امکان بارگذاری محتوا در قالب‌های متن، صوت، تصویر و فیلم در این سامانه فراهم شده و از دیگر امکانات سامانه آموزش آنلاین، وجود بخش نظرسنجی با انجام خروجی، حضور و غیاب و رصد میزان مطالعه هر درس، آزمون آنلاین و آفلاین و صدور گواهی پایان دوره است.

 

این مقام مسئول در پایان گفت: همچنین امکان بهره‌برداری از دوره‌های سواد رسانه‌ای بصورت آنلاین و آفلاین در سامانه نسرا بصورت نامحدود فراهم شده است.