از دوره تربیت مدرس سواد رسانه برای اولین بار در استان البرز/ ارائه آموزش های مبتنی بر نیازهای جامعه عصر دیجیتال به ۵۶ نفر


[ شناسه خبر: 713 ] [ منتشرشده درتاریخ : ۰۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸ ] دسته:
حسین دولتی دبیر اجرایی دوره گفت: با برگزاری دوره تربیت مدرس، در آینده ای نه چندان دور شبکه مدرسین سواد رسانه در سطوح و لایه های مختلف شکل خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فضای مجازی بسیج،دبیر اجرایی دوره تربیت مدرس سواد رسانه استان البرز گفت: این دوره برای نخستین بار در مرکز آموزشی سواد رسانه در حال برگزاری است.

حسین دولتی تربیت مربیان و مدرسان با سطح علمی بالا و کاربردی در حوزه های تخصصی را هدف دوره مذکور عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم گامی در راستای توسعه و ارتقا سواد رسانه شهروندان البرز برداریم.

وی با اشاره به اینکه دوره تربیت سواد رسانه ویژه مبلغان، مدرسین و مربیان تربیتی

 

در حوزه های مختلف است، اظهار داشت: ۱۵۰ نفر برای حضور در دوره ثبت نام کردند.

 

دولتی اظهار داشت: پس از انجام مصاحبه حضوری و بررسی کارنامه فعالیت متقاضیان ۵۶ نفر مجوز حضور در دوره را دریافت کردند و کارگاه های آموزشی برای آنها در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: این دوره پایه گذارِ مدرسه سواد رسانه در البرز است که در آینده ای نه چندان دور شبکه مدرسین سواد رسانه در سطوح و لایه های مختلف شکل خواهد گرفت و در حال حاظر لایه اول این شبکه گسترده در حال آموزش هستند.

دولتی تصریح کرد: اساتید دوره از مدارج علمی آکادمیک و تجربه کاری در حوزه سواد رسانه برخوردار بوده و در ۱۵ سرفصل آموزش های لازم را به شرکت کنندگان ارائه می دهند.
وی ادامه داد: محتوای ارائه شده توسط اساتید، کاربردی، طبق بروزترین نظریه های سواد رسانه و مبتنی بر نیازهای جامعه ی عصر دیجیتال است، یکی دیگر از رویکردهای دوره مذکور توجه به آسیب های اجتماعی متاثر از رسانه ها است.
دولتی با اشاره به اینکه در جلسات آتی رئیس پلیس فتا استان آموزش های لازم درباره امنیت و جرائم سایبری را به شرکت کنندگان ارائه خواهد داد، گفت: فراگیران ۵ پنج‌شنبه دوم تیرماه در دوره حضور پیدا کردند.
وی افزود: سبک برگزاری دوره مبتنی بر شیوه های نوین آموزشی است و فراگیران منتخب این دوره وارد مرحله مهارت آموزی شده و در حوزه های تخصصی بازی، سینما، تحلیل فیلم و انیمیشن آموزش های لازم را خواهند دید.
دولتی با اشاره به اینکه پس از پایان دوره ۵۶ مدرس سواد رسانه در حوزه های مختلف فعالیت خود را در مرکز آموزش سواد رسانه البرز آغاز خواهند کرد، اظهار داشت: ۵ نفر از فراگیران دارای مدرک دکتری؛ ۱۲ نفر کارشناسی ارشد، ۱۶ نفر کارشناسی و باقی فراگیران دارای تحصیلات حوزوی هستند.